tisdag 11 februari 2014

Snacktime

Vill du ett snabbt snack när sötsuget sätter in som inte sabbar din träningsform?

Då har jag grejen för dig. Det bästa är att du behöver bara två varor. Ekologiskt jordnötssmör och ägg. Thats it.

Ta fram en skål och mata upp 4-5 dl jordnötssmör och kläck i två hela ägg. Jobba ihop det tills det blir en deg. Ta upp lagom stora portioner, ungefär som en pingisboll eller helt enkelt en matsked av degen. Rulla den till en boll och lägg på ett bakplåtspapper.

Jag hade 4,5 dl jordnötssmör och två stora ägg och fick ut 13 kakor. Värm ugnen till 180 grader och grädda mellan 10-20 min allt beroende på hur din ugn är. Du luktar när de börjar bli klara. Var försiktig det går snabbt mellan sjukt gott till bränd jordnötssmak.

Hos mig tog det 12 min. Ta sedan ur kakorna ur ugnen och låt stelna i 10 min, så de hinner stelna. Thats it.

Nu har du ett snack med 181 kcal och 8 gram protein per kaka. Fettet är bara bra fetter och knappt något kolhydrat överhuvudtaget.

Prova och kommentera hur ni gillade det :)

Wennberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar