lördag 1 mars 2014

Lyckan av att lyckas

Det är en viss känsla av att lyckas med sina utsatta mål. Jag är ganska säker på att det inte finns en kemisk drog som kan reproducera känslan av att lyckas med sina mål. En stor skillnad mellan de här två rusen är att när du lyckas med dina mål så har all den tiden du har lagt på uppoffring äntligen lönat sig. 

Det har inte kommit enkelt men det har varit värt alla de motgångar du tog dig igenom. Du inser helt plötsligt vilka personer som har stått med dig i mot och medgång och vilka människor som bara är opportunister.

För var dag som går har du en dag mindre på den här jorden att leva, det är därför så himla viktigt att trots motgångar så slutar vi aldrig jaga våra drömmar. Vi måste våga försöka förverkliga alla våra drömmar, för försöker du och misslyckas så har du iallafall försökt och som Greg Plitt sa

"Att säga att jag försökte är 10 gånger mer av en man än en man som säger vad om.. För vad om har aldrig lyckats"

Jag har ånga mål i livet och vissa av dem är mer långsiktiga än andra. Jag har ramlat, tappat tro, misslyckats, hamnat i återvändsgränder i jakten på mina mål. Vissa gånger vill jag kasta in handduken men då tänker jag på alla jävlar som hade gottat sig åt att jag gav up samt att jag hade ångrat mig på äldre dagar.

Ett av målen var att utbilda mig till MMA instruktör. När Hurricane Combat Arts började inkorporera MMA så ville jag även utbilda mig inom MMA. Så efter flera års av träning med material från Hurricanes MMA program och kunskapsinhämtning på egenhand så fanns det en instruktörsutbildning som svenska MMA förbundet höll i. Så jag bokade mig på en plats där och åkte till Stockholm.

På utbildningen fanns ett gäng av MMA utövare och instruktörer som alla ville certifieras som MMA instruktör. Utbildningen var både praktiskt och teoretisk. Vi tränade ca 16 tim på tre dagar. De som höll kursen ville se oss utövare bemästra de moment vi senare skulle undervisa i.

Under söndagen var det certifiering på de moment som instruktörskursen hade. Vi delades in i grupper där vi skulle axla rollen som instruktör. Efter att ha visat prov på ledarskap och teknikfärdighet så avslutades dagen med en välbehövd fika och diplomutdelning för de som hade klarat sig igenom utbildningen.

När jag fick höra mitt namn kände jag hur lycklig jag blev att ha förverkligat ett mål jag hade i livet. Jag är nu mer godkänd MMA instruktör under Svenska MMA förbundet (Shootfighting/Steg 1)

Som jag öppnade inlägget med så finns det nog ingen kemisk drog som kan ersätta alla de dagar, timmar och smärtor som har krävts för att äntligen uppnå det jag har strävat efter.

Nu vill jag tackla steg 2 (det finns 4 steg i utbildningen) samt fortsätta att utveckla mig själv tekniskt inom MMA och min träning överlag. Sedan har jag givetvis andra mål men det får bli i ett annat inlägg.

Kontentan av det hela är. Ge aldrig upp även om du bara möts av motgångar. Låt ingen annan definiera dig. Låt ingen annan säga att dina mål inte går att uppnå. Är du bara villig att uppoffra och leva i det obekväma ett tag så kommer du att lyckas. Ingen kan då säga att du inte förtjänar att lyckas.

Strunt i alla andra och deras negativitet, var bara fokuserad på uppnå det som gör dig lycklig och lämna de andra bakom dig.

Vi ses på mattan :)

Sätt ett mål - kämpa hårt - ge aldrig upp.

Jimmy Wennberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar