fredag 25 juli 2014

Bara för att.....

När gjorde du något senast något snällt mot en annan människa utan att ha några baktankar?

Det görs rent för sällan.

Världen är en plats där lagen om attraktion råder. Det du ger får du tillbaka, det du tänker drar du till dig. Världen är också en 50-50 plats. För att få något måste du ge något. Så har det alltid varit och så kommer det alltid att vara.

Karma, lagen om attraktion osv, där finns nog ett korn sanning i det. Lagen om attraktion talas det mycket i boken, filmen och konceptet "The Secret"

Kortfattat handlar det om det du tänker på och ägnar din energi åt är det du drar till dig mest av. Tänker du bara på hur illa du har det, hur dåligt du mår, hur lätt alla andra har det så kommer du se och uppleva mer av de tankarna.

Hjärnan är en framgångssökare. Om du programmerar hjärnan med "jag har det sämst, alla har det så bra, jag mår så dåligt" så kommer hjärnan att leta och dra till sig mer av de situationerna eftersom det är det du tänker på. Lagen om attraktion.

Dock kommer det inte över en kväll. Det är svårt att tänka i nya banor men försök med 3-3-3 modellen. Tänk bara positivt och gör bara positiva saker i 3 dagar. Klarar du tre dagar så försöker du göra samma sak i 3 veckor. Klarar du tre veckor så tar du nästa steg i 3 månader vilket blir en programmerad vana istället.

Prova att se allt positivt. Använd inte ordet "nej" under en hel dag och se hur du måste jobba för att få fram en ny mening. Du sätter hjärnan på ett träningspass. Allt blir roligare när du tänker positivt.

Tänk på hur du skall nå dina mål, gör något litet eller stort för att ta dig steget närmre. Ta risker, du växer mest när du är utanför din bekvämlighetszon. Var inte rädd att misslyckas, ingen som har nått framgång har gjort det utan ett par misslyckanden på vägen. Thomas Edison misslyckades 1093 gånger innan han blev framgångsrik i sin första uppfinning, när har du jagat din dröm och försökt något 1093 gånger?

Men investera i positiva tankar och se vad som händer. Gör något för någon annan bara för att...
Två av mina bästa vänner gjorde en sak för mig bara för att. En av dem köpte en klocka till mig då han hittade den för ett otroligt rea pris och helt utan baktanke köpte han den till mig.

Jag blev jätteglad. Min andra bäste vän köpte en bok till mig bara för att vara snäll. Att göra folk glada sätter ringar på vattnet. Speciellt i långa loppet. Även om det var fysiska gåvor var omtanken så speciell i mina ögon att jag fick ny energi och jaga mina mål med.

Så prova att göra något bara för att, för någon annan. Köp en kaffe, passa deras husdjur eller barn en kväll, köp blommor till frun, fika till arbetskamraten bara för att....

Prova, det ger ringar på vattnet. Vi behöver lite mer värme i det här samhället.  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar