torsdag 16 maj 2013

Det var ju roligt

Som de flesta vet som har följt bloggen är att jag använder mig mycket utav motivationsträning. Jag vill lära människor att utveckla och motivera sig själva för att förverkliga sina mål.

Det finns många jättebra människor som är mentalcoacher och motivatorer och man bör ta lite av var motivation förespråkares koncept för att forma en egen mental träningsplattform.

Även om det är viktigt att skapa en järnvilja och aldrig ge upp så måste man ha roligt på vägen annars är hela din resa mot dina mål bara en enda lång kamp och det vill man väl ändå inte?

Jag kom över en man som heter David Ratherford som är en f.d. Navy SEAL soldat. Han driver nu mer ett motivationsföretag som kallas för Frog logic. När jag såg hans ena you tube klipp så fick jag en uppenbarelse. David har åtta levnadsregler som han följer för att utveckla ett bättre självförtroende för sedan använda det i jakten på sina drömmar. Hans sista regel är att man måste skratta och ha roligt varje dag.
Jag råder er att se hans klipp. som jag länkar här


Förr och även nu har jag mer koncentrerat mig på att bara bygga upp en järnvilja och en tävlingsinstinkt eftersom jag helt saknade det i yngre dagar och när man skall skapa en järnvilja och en rejäl vinnarinstinkt så glömmer man oftast att ha roligt på vägen.

Vi måste stanna i nuet även när vi jagar våra drömmar. Man måste ha roligt varje dag, även om dagen suger fett. Även när dagarna går emot en och hemska saker händer måste man göra plats för att få skratta. Skratt har en nästintill magisk kraft på kroppen och i själen. När man mår bra tar man bättre beslut.

Har du svårt för att skratta en dag så gå in på you tube och sök på något du tycker är roligt och försök att skratta minst en gång iallafall. När du är på bättre humör drar du till dig bättre situationer och likasinnade människor. Många glömmer att slappna av i vardagsstressen och bara skratta åt något helt banalt.
Annars kan du tänka på något som får dig att le så som dina barns skratt, när din sambo gjorde något kul som fick dig att skratta eller den där händelsen som kom helt oväntad och du vek dig av skratt påminn dig om den igen. När du väl är på glatt humör söker du och upplever mer lyckliga händelser och stunder. 

För att citera David Ratherford "if you are not having fun with what you are doing, you´re wrong" 

Livet kommer bjuda på många motgångar och andra tråkigheter och det är väldigt enkelt att fastna i det känsloläget. Jag får påminna mig själv att försöka skratta och se saker positivt dagligen och det är väl en sak som gör att man inte viker sig vid en motgång.

Försök skapa en egen mentaltränings plattform och ta koncept och teorier från olika motivationscoacher och anpassa efter din personlighet och dina personliga mål.

Men glöm inte, ha roligt i livet och i jakten på dina mål. Utmana dig själv, spräng dina gränser, pressa dig förbi dina mentala gränser men ha roligt på vägen!!

Tänkte att jag skulle avsluta med två citat från Bruce Lee. 

“Absorb what is useful, Discard what is not, Add what is uniquely your own.”

“Choose the positive. You have choice, you are master of your attitude, choose the positive, the constructive. Optimism is a faith that leads to success.”

  

 
Sätt ett mål - Ha roligt i livet - Ge aldrig upp
/Jimmy Wennberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar