tisdag 10 juli 2012

Jaga drömmen

Är du lycklig?

Jag ställde mig själv den frågan för lite mer än ett och ett halvt år sedan och kom fram till att det var jag inte. Jag hade bara funnit mig i vardagen och tänkte inte mer på det. Någonstans i mig fanns en drivkraft, en önskan och en hunger som sa;

-Du kan bli mer! Du kan bli lyckligare.

Så jag bestämde mig för att rannsaka mig själv och skrev ner alla mina mål oavsett hur overkliga de verkade vara vid tillfället.

Jag skrev ner och skapade en mållista. En av huvudkomponenterna till framgång är handlingskraft, så jag väntade inte till morgondagen för att påbörja jakten att nå mina mål, jag började direkt.

Först strukturerade jag kortsiktiga, medelsiktiga och sist långsiktiga mål som jag personligen vill uppnå. När jag hade gjort det, skapade jag en plan för vart mål samt hämtade inspiration från andra individer som hade lyckats med det jag ville.

Redan från början måste du acceptera att du kommer nog misslyckas en, tre, sju, åtta eller kanske tio gånger men ge aldrig upp! Tillslut kommer du att hamna där! Jag lovar.

Michael Jordan blev utslängd från sitt basketlag när han gick i highschool men han ville livnära sig på basket och han spelade, tränade, studerade andra basketspelare och var hamnade han sen? I Hall of Fame (NBA) men hade han lyssnat på sin coach som sa att han aldrig skulle lyckas inom basket, så hade han aldrig hamnat där. Han kanske hade hamnat som lageranställd med två barn och fru i förorten med en krossad dröm och en depression.

Finns viljan hos dig är det allt som räknas. Blir vi lyckligare med mer pengar? Personligen tror jag inte det. Vi ökar nog mest våra levnadskostnader. Så fråga dig själv är du beredd på att jaga dina drömmar? Det krävs hårt arbete, engagemang och en vinnarmentalitet för att lyckas.

Oavsett om dina mål är att spara ihop 50,000 kr på ditt sparkonto, gå ner 5 kg eller bli proffs inom MMA, så börjar alla mål och dess uppfyllande med en sak: Handling!

Du är där du är p.g.a. valen du har gjort i ditt liv men ditt liv är inte slut, du har mååååååånga år kvar. Du är inte ditt förflutna, du är ditt nu. Ta handling och jaga drömmen!

30 min träning om dagen är 2% av din dag, skapa en automatisk överföring till ett nytt sparkonto (börja smått fortsätt med mer när du kan) sök upp de bästa inom MMA och ta tips från dem...

Allt går, du kommer att stöta på svårigheter och hinder. De är där för att testa din karaktär. Jag har varit nära att ge upp vissa av mina mål, tills jag tänkte på Michael Jordan och satsade ännu mer istället. Jag kommer att ge mer reflektioner och dela med mig av min resa att nå mina mål.

Stay tuned,  tack för att du orkade läsa och du.... Sätt upp dina mål och börja idag!

(Ett av mina är att ha Dolph Lundgren fysiken när jag fyller 50 )

Sätt ett mål - Ge aldrig upp - Kämpa som fan! 
 / Wennberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar