torsdag 12 juli 2012

UNDER ARMOUR!

Kan ett klädesmärke få dig att prestera bättre?

En viktig faktor är att skapa bilder där du framgångsrikt lyckas med din mål, gärna så detaljerat som möjligt. Jag kommer inom en snar framtid skriva om den mentala träningens framgångsfaktorer och hur jag själv har använt och använder dem för att nå mina mål.

När du skapar en mentalbild om hur du uppnår dina mål (och för enkelhetens skulle så tar vi ett träningsmål) skall du försöka att göra den så detaljerad som möjligt. Hur du andas, hur du svettas, hur adrenalinet sprutar genom ådrorna och vad du har på dig för kläder.

Kläderna kommer att spela en central roll för din lilla extra prestation. Det här har sedan länge varit känt inom de största idrottsprofilerna, de tävlar eller tränar sällan utan sina favoritplagg. Du kan använda samma mentala träning för att öka dina framgångar.

Jag har sedan bara några månader fått ett nytt favoritmärke. Under Armour!
Vilket märke! De gör helt otroliga kvalitetströjor. De gör utan tvekan de bästa funktionströjorna. För alla som är hårt tränande och vill hålla sig hyfsat torr, fast än att man tränar på sin yttersta gräns, bör köpa en Under Armour tröja.



När jag vill testa gränserna och spränga mitt personbästa inom löpning och styrketräning, gör jag alltid det när jag har min favorittröja. Jag kan bara varmt rekommendera heatgear tröjorna från Under Armour.

Se till att se ut ett plagg som är ditt "styrkeplagg". När du har bestämt dig för vilket plagg det blir, är det plagget du bär när du vill spränga dina gränser.

Stay tuned, som sagt kommer jag inom en snar framtid skriva ett inlägg om mentalträning.

Sätt ett mål - visualisera framgången - kämpa som fan!

/Wennberg

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar